Co musisz wiedzieć w przypadku zwrotu towaru?
W trosce o Państwa zadowolenie z zakupów w naszym sklepie można zwrócić towar w terminie 14 dni, jednak jest on objęty kosztem manipulacyjnym związanym z rezerwacją towaru, jego przygotowaniem i pakowaniem. Każdy z Państwa chce otrzymać produkt nowy, w oryginalnym opakowaniu, a nie "po kimś", tak więc prosimy o rozważne zakupy, aby zwrotów było jak najmniej. Sprzedawane towary są pełnowartościowe i nowe, sprowadzane dla klienta na wyraźne jego życzenie i /lub na indywidualnych warunkach handlowych:
- Ze statusem Dostępność: Dostępny,
- Specjalne oferty handlowe i wyprzedaże, produkty przecenione,
- Wszystkie inne oferty w których wyraźnie zaznaczono status oferty specjalnej z brakiem możliwości zwrotu towaru, mówi o tym Art. 38.1
Status "Dostępny" oznacza, że jest to towar, który w momencie zakupu na naszej stronie sklepu, jest rezerwowany i wysyłany z hurtowni z którymi współpracujemy do klienta końcowego. W przypadku rozmyślenia się co do zakupionego towaru i chęci zwrotu, pobieramy prowizję której wysokość określa poniższa zasada:
![]() |
Pomyłka lub chęć zwrotu bez podania przyczyny- jest opłata za zwrot 10% wartości towaru (nie mniej niż 50zł/za sztukę kiedy towar jest zamknięty) |
![]() |
lub w przypadku gdy towar jest otwierany (otwarte opakowanie towaru, pozrywane plomby) 30% wartości towaru (nie mniej niż 100zł/za sztukę) |
- Robiąc u nas zakupy, pamiętaj że masz prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, jednak zwracany produkt obciążony zostanie dodatkowym kosztem ujętym w tabeli. Jeśli nie zgadzasz się na takie warunki, system nie pozwoli dokonać zakupu na naszej stronie sklepu. Dokonanie zakupu z zaznaczonym polem wyboru "Wyrażam zgodę na opłatę w przypadku zwrotu towaru" oznacza akceptację naszych warunków zwrotu towaru. Jeśli masz wątpliwości co do stosowanego prawa, możesz zapoznać się z oficjalnym dokumentem o prawach sprzedawcy i konsumenta wydanym przez UOKK.
Szczegółowa tabela opłat
- Zwracany produkt musi być nieużywany, tzn. w oryginalnym opakowaniu z nienaruszonymi etykietami oraz naklejkami zabezpieczającymi. Produkt musi być nowy i nie może nosić żadnych śladów użytkowania w innym przypadku konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy- Art 34.4
Pomyłka klienta przy zamówieniu, rezygnacja z towaru bez podania przyczyny, towar nierozpakowany | 10% wartości towaru (nie mniej niż 50zł/za sztukę kiedy towar jest zamknięty) |
Opakowanie produktu posiada zgięcia, rozerwania i inne uszkodzenia podczas rozpakowania, towar jest otwierany (otwarte opakowanie towaru, pozrywane plomby | 30% wartości towaru (nie mniej niż 100zł/za sztukę) |
Brak oryginalnego opakowania produktu | 50% wartości towaru (nie mniej niż 100zł/za sztukę) |
Nieodebranie przesyłki przez zamawiającego | Klient ponosi koszt wysyłki towaru równą 19zł brutto |
Zakupiony towar na zamówienie w którym części zostały nierozłącznie połączone z innymi częściami i rozpakowane fabrycznie | Zwrot zostanie odrzucony |
Przedmiot który nosi ślady montażu, złożenia, uruchomienia | Zwrot zostanie odrzucony |
Słuchawki i inne urządzenia kosmetyczne ze względów higienicznych które były przymierzane i używane | Zwrot zostanie odrzucony |
Brak paragonu / dowodu zakupu | Zwrot zostanie odrzucony |
Towar przesłany po terminie | Zwrot zostanie odrzucony |
- Nie ponosimy odpowiedzialności za przedmioty zagubione bądź uszkodzone podczas wysyłki zwrotnej. Radzimy zachować numer nadania paczki. Sugerujemy aby korzystać z firm kurierskich. Przypominamy także, że nie odbieramy przesyłek wysłanych za pobraniem i do paczkomatów. Prawidłowy adres do doręczeń zwrotów i reklamacji:
Enkom Arkadiusz Kowalski 76-200 Słupsk, ul. Starzyńskiego 6-7/2 tel. 732-740-430 |
Załącznik Nr 1 oficjalna ulotka UOKK
Pobierz ulotkę
Załącznik Nr 2 odstąpienia od umowy
Pobierz formularz zwrotu towaru
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu szczegółowo opisany jest stan każdego używanego Produktu.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad, aczkolwiek to producent ponosi odpowiedzialność za działanie produktów, sklep Enkom nie jest producentem sprzedawanych produktów, a jedynie dystrybutorem i nie może ponosić odpowiedzialności za wadliwe działanie produktów.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w niniejszym regulaminie.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączyć może też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu która jest podstawą do rozpatrzenia reklamacji.
Prawo konsumenta i sprzedawcy

USTAWA z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r.)
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: 1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
2) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy. Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27. 2. Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie. Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.
Art. 31. 1. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Art. 35. 1. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
Art. 36. Konsument nie ponosi kosztów:
Art. 37. 1. W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z przedsiębiorcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
|