Jakie wyróżniamy stany towarów na naszym sklepie
Dbamy w naszym sklepie aby sprzedawane towary były nowe i pełnowartościowe, aby każdy z Państwa otrzymał dokładnie to co zamawia, dlatego przed zakupem sugerujemy zapoznać się z poniższą treścią odnośnie stanu towarów.
- Dostępny - produkt dostępny który można zamówić,
- Produkt na zamówienie - towar który możemy sprowadzić na wyraźną prośbę klienta,
- Tylko Online - towar dostępny wyłącznie w sklepie Internetowym,
- Specjalne oferty handlowe i wyprzedaże:
Nowy- towar całkowicie nowy fabrycznie, nierozpakowany i nieużywany,
WYPRZEDAŻ - towar może być używany, rozpakowany, naprawiany, nosić ślady używania, przeceniony w stosunku do nowego towaru, ze skróconą gwarancją.
Co musisz wiedzieć w przypadku zwrotu towaru?
W trosce o Państwa zadowolenie z zakupów w naszym sklepie, można zwrócić towar w terminie 14 dni, jednak każdy zwrot jest uwarunkowany stanem zwracanego towaru. Każdy z Państwa chce otrzymać produkt nowy, w oryginalnym opakowaniu, który nie nosi cech "po kimś", tak więc produkty rozpakowane, używane, ze zniszczonym opakowaniem będą potraktowane jako produkt o pomniejszonej wartości. W przypadku rozmyślenia się co do zakupionego towaru, chęci zwrotu lub wymiany towaru na inny, klient ponosi opłatę za wysyłkę zwracanego towaru oraz za ewentualne dodatkowe koszty pakowania.
Kiedy nie przysługuje Tobie zwrot:
|
|
Kiedy możesz zwrócić produkt:
|
Szczegółowa tabela opłat
Rezygnacja lub wymiana towaru bez podania przyczyny, towar obejrzany ale nie używany. | Klient ponosi tylko koszt wysyłki zwrotnej |
Nieodebranie przesyłki przez zamawiającego | Klient ponosi koszt wysyłki zwrotnej |
Opakowanie produktu posiada widoczne rozerwania i inne uszkodzenia podczas rozpakowania | -30% wartości towaru |
Brak oryginalnego opakowania produktu | -50% wartości towaru |
Towar w którym części zostały nierozłącznie połączone z innymi częściami | Zwrot zostanie odrzucony |
Przedmiot który nosi ślady montażu, złożenia, uruchomienia, używania | Zwrot zostanie odrzucony |
Produkty które ze względów higienicznych nie mogą być otwierane i przymierzane, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu | Zwrot zostanie odrzucony |
Towar który posiada zerwane plomby producenta lub ślady ingerencji | Zwrot zostanie odrzucony |
Towar przesłany po terminie | Zwrot zostanie odrzucony |
Jeśli nie zgadzasz się na te warunki, system nie pozwoli dokonać zakupu na naszej stronie sklepu. Dokonanie zakupu z zaznaczonym polem wyboru "Wyrażam zgodę na warunki usługi i warunki odstąpienia. Jestem świadomy/a że zwroty w sklepie enkom.pl mogą być objęte dodatkową opłatą" oznacza akceptację naszych warunków. Jeśli masz wątpliwości co do stosowanego prawa, możesz zapoznać się z oficjalną stroną UOKiK o prawach konsumenta i konkurencji.
Nie ponosimy odpowiedzialności za przedmioty zagubione bądź uszkodzone podczas wysyłki zwrotnej. Radzimy zachować numer nadania paczki. Sugerujemy aby korzystać z firm kurierskich. Przypominamy także, że nie odbieramy przesyłek wysłanych za pobraniem i do paczkomatów. Prawidłowy adres do doręczeń zwrotów i reklamacji:
Enkom
76-200 Słupsk
Ul. Starzyńskiego 6-7/2
tel. 732-740-430
Podstawa Prawna
Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Strona Intetnetowa UOKiK
Pełną i aktualną treść o Prawach Konsumenta znajdziesz na stronie Dziennika Ustaw Internetowego Systemu Aktów Prawnych isap.sejm.gov.pl
Załącznik Nr 1 oficjalna ulotka UOKiK
Pobierz ulotkę
Załącznik Nr 2 odstąpienia od umowy
Pobierz formularz zwrotu towaru
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu opisany jest stan każdego Produktu.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad, aczkolwiek to producent ponosi odpowiedzialność za działanie produktów, sklep Enkom nie jest producentem sprzedawanych produktów, a jedynie dystrybutorem i nie może ponosić odpowiedzialności za wadliwe działanie produktów.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w niniejszym regulaminie.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, lub skrócona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączyć może też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu która jest podstawą do rozpatrzenia reklamacji.