Jakie wyróżniamy stany towarów na naszym sklepie
Dbamy w naszym sklepie aby sprzedawane towary były nowe i pełnowartościowe, aby każdy z Państwa otrzymał dokładnie to co zamawia, dlatego przed zakupem sugerujemy zapoznać się z poniższą treścią odnośnie stanu towarów.
- Dostępny - produkt dostępny który można zamówić,
- Produkt na zamówienie - towar który możemy sprowadzić na wyraźną prośbę klienta,
- Tylko Online - towar dostępny wyłącznie w sklepie Internetowym,
- Specjalne oferty handlowe i wyprzedaże:
Nowy- towar całkowicie nowy fabrycznie, nierozpakowany i nieużywany,
WYPRZEDAŻ - towar może być używany, rozpakowany, naprawiany, nosić ślady używania, przeceniony w stosunku do nowego towaru, ze skróconą gwarancją.
Co musisz wiedzieć w przypadku zwrotu towaru?
W trosce o Państwa zadowolenie z zakupów w naszym sklepie, można zwrócić towar w terminie 14 dni, jednak każdy zwrot jest uwarunkowany stanem zwracanego towaru. Każdy z Państwa chce otrzymać produkt nowy, w oryginalnym opakowaniu, który nie nosi cech "po kimś", tak więc produkty rozpakowane, używane, ze zniszczonym opakowaniem będą potraktowane jako produkt o pomniejszonej wartości. W przypadku rozmyślenia się co do zakupionego towaru, chęci zwrotu lub wymiany towaru na inny, klient ponosi opłatę za wysyłkę zwracanego towaru oraz za ewentualne dodatkowe koszty pakowania.
![]() |
Kiedy nie przysługuje Tobie zwrot:
|
![]() |
Kiedy możesz zwrócić produkt:
|
Szczegółowa tabela opłat
Rezygnacja lub wymiana towaru bez podania przyczyny, towar obejrzany ale nie używany. | Klient ponosi tylko koszt wysyłki zwrotnej |
Nieodebranie przesyłki przez zamawiającego | Klient ponosi koszt wysyłki zwrotnej |
Opakowanie produktu posiada widoczne rozerwania i inne uszkodzenia podczas rozpakowania | -30% wartości towaru |
Brak oryginalnego opakowania produktu | -50% wartości towaru |
Towar w którym części zostały nierozłącznie połączone z innymi częściami | Zwrot zostanie odrzucony |
Przedmiot który nosi ślady montażu, złożenia, uruchomienia, używania | Zwrot zostanie odrzucony |
Produkty które ze względów higienicznych nie mogą być otwierane i przymierzane, których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu | Zwrot zostanie odrzucony |
Towar który posiada zerwane plomby producenta lub ślady ingerencji | Zwrot zostanie odrzucony |
Towar przesłany po terminie | Zwrot zostanie odrzucony |
Jeśli nie zgadzasz się na te warunki, system nie pozwoli dokonać zakupu na naszej stronie sklepu. Dokonanie zakupu z zaznaczonym polem wyboru "Wyrażam zgodę na warunki usługi i warunki odstąpienia. Jestem świadomy/a że zwroty w sklepie enkom.pl mogą być objęte dodatkową opłatą" oznacza akceptację naszych warunków. Jeśli masz wątpliwości co do stosowanego prawa, możesz zapoznać się z oficjalną stroną UOKiK o prawach konsumenta i konkurencji.
Nie ponosimy odpowiedzialności za przedmioty zagubione bądź uszkodzone podczas wysyłki zwrotnej. Radzimy zachować numer nadania paczki. Sugerujemy aby korzystać z firm kurierskich. Przypominamy także, że nie odbieramy przesyłek wysłanych za pobraniem i do paczkomatów. Prawidłowy adres do doręczeń zwrotów i reklamacji:
Enkom
76-200 Słupsk
Ul. Starzyńskiego 6-7/2
tel. 732-740-430
Podstawa Prawna
Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Strona Intetnetowa UOKiK
Pełną i aktualną treść o Prawach Konsumenta znajdziesz na stronie Dziennika Ustaw Internetowego Systemu Aktów Prawnych isap.sejm.gov.pl
Załącznik Nr 1 oficjalna ulotka UOKiK
Pobierz ulotkę
Załącznik Nr 2 odstąpienia od umowy
Pobierz formularz zwrotu towaru
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe i używane. Na stronach Sklepu opisany jest stan każdego Produktu.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad, aczkolwiek to producent ponosi odpowiedzialność za działanie produktów, sklep Enkom nie jest producentem sprzedawanych produktów, a jedynie dystrybutorem i nie może ponosić odpowiedzialności za wadliwe działanie produktów.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza kontaktowego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w niniejszym regulaminie.
- W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączyć może też kartę gwarancyjną do sprzedanego Produktu która jest podstawą do rozpatrzenia reklamacji.